Focení u vody

08.06.2018

Rád bych se s Vámi podělil o moje focení hmyzu a dalších živočichů okolo řeky Blanice. Odmalička vyrůstám v blízkosti řeky. Podmínky se mění a živočichů ubývá. O to víc si dnes vážím pohledů na vážky, šídla a motýly. Fotografie jsou tím vzácnější a pro mne významnější.

Fotím na Olympus pm2 s objektivem sigma 60mm 2.8. I když se nejedná o makro objektiv, nevadí, kreslí velice dobře a na zkoušení detailů je ideální.

Tato fotka byla mnou vyfocena u potoku nedaleko mojí zahrady. Člověk by na první pohled neřekl kolik života se tam v trávě ukrývá. Je neuvěřitelné, jaké množství krásných živočichů máme kolem sebe. Škoda to nevyfotit a nezachytit ten nezapomenutelný okamžik i pro ostatní. Vážky jsou nejlepší letci a jsou dravé. Čekají, až uvidí kořist. Vážka na fotografii je zrovna na lovu.

Kousek od vážky se v trávě schovávala ještěrka. I ona zde nejspíš čekala na něco na zub. Jak se někdo zakouká do tohoto makro světa, nestačí se divit. Okolo potoku je potravní řetězec vždy v pohybu.

Vrátím se zpět k focení. Trpělivost a klid je vždy na prvním místě. Nutná je nacvičená rychlost ostření, nejlépe manuální. To mi zatím s rychlostí moc dohromady nejde ale třeba časem. Důležitá je také nenápadnost, splynout s okolím tak, aby si na Vás živočichové zvykli. Právě tehdy dokážete vyfotit vážku a hned vedle ještěrku.

Zásada ostřit na oči se lépe řekne než v pohybu udělá. Už proto je dobré udělat více fotek, ať je z čeho vybírat. Je krása fotit, procházet fotky a hledat mezi nimi tu pravou.

Na spodní fotografii je vidět štěstí při focení. S kamarádem jsme se zrovna bavili o ideální fotografii a v tu chvíli jsem ji zahlédl. Vážka pila z kapky! Za malou chvíli na to se to stalo a já vyfotil pro mě naprosto neuvěřitelnou fotku. Náhoda? Možná.

Omlouvám se, že nepíšu více o focení jako takovém. Podle mě správné nastavení expozice, clony a času nedělá nezapomenutelnou fotku, ale dělá ji příběh daného okamžiku.

Až potom je důležité správné nastavení fotoaparátu a dodatečné úpravy fotky.

Je stále se co učit. Hlavní ovšem je, aby Vás to bavilo a naplňovalo. Jak vidíte, i s obyčejným objektivem sigma jdou vyfotit krásné detaily pro radost. Samozřejmě, že s kvalitním makro objektivem by byly fotky o třídu lepší a detailnější.

Závěrem bych chtěl říct, fotíme hlavně pro radost a pro zachycení vzpomínek.

"Hmyzáci" jsou velmi fotogeničtí, i když se někdy neradi fotí. Na fotkách vypadají dobře stejně jako slečny. Fotografie zde uvedené jsem fotil těsně před výstavou Foto na provázku, kde jsem je i vystavoval. Měl jsem radost z focení i výstavy, a tak by to mělo být.

Vám všem přeji dobré světlo a hodně zábavy při focení.  

© 2017 Rošický David                     rosida@seznam.cz                                    +420 739 711 887
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky