Jak jsem fotil v Alpách

06.07.2018

Hned na úvod článku bych chtěl napsat, že Alpy jsou pro mne krásný svět. Jen pomyslet na Alpy je zážitek a vždy se tam rád vracím a objevuji nová místa. Tedy že je stále co objevovat a vždy mě překvapí krásou.

Dlouho jsem toužil se podívat do nejfotografovanějšího místa jménem Hallstatt. Při každé fotografii tohoto města jsem věděl že se tam musím podívat. Ten správný čas nastal a zabalil jsem si hlavně jako první fotoaparáty Olympus XZ-1 a Pen PL6. Následoval v zabalení spacák, jídlo a víc netřeba.

Hlásily bouřky a deště na jihu, tak jsme nikam nepospíchali. Vzali jsme to okolo Lipna z několika zastávkami. Zkouším fotografickou výbavu a z okna fotím alpy v dálce, které se stále zvětšovali.  První zastávka v alpách je Gmunden ležící na severním břehu jezera Traunsee. Krásný zámek na ostrově jezera je unikátní, tak beru objektiv 40-150 na detaily zámku. Jak se ukázalo u zámku nebyl objektiv tak v hodný, kdy detaily zachytil ale celý zámek jen o kilometr dále. Slunce pomalu zapadá a začíná zlatá hodinka pravý čas na focení. Vrcholky masivu se obarvují do zlaté barvy a velmi rychle ubývá světla.

Tohle je ta doba kdy si fotograf přeje zastavit čas a jen fotí z jiných úhlů a nastavení. Zkusím méně expozice ať je západ intenzivní, tak tohle už je moc tak zas jinak. Vše jednou končí a slunce nad krásným jezerem zachází.

Hledáme místo na přespaní kde navigace ukazuje parádní místo u jezera. Je tedy tak parádní že nás už někdo předběhl (privat platz). Místní nám ukazuji kde nechat auto a přespat u jezera. Nakonec jedeme dále a nalezneme parkoviště zařízené jako kemp, tak to je pecka. Hned na břehu jezera leží malá labuťata a okusují trávu, kde opodál leží dvě němky s vínem v dece a okusují sebe. Naprostá alpská krása ženy, víno, zpěv.

Ráno se probouzíme do nového dne v alpách. Labutě leží na trávě stejně jako Němky. Snídaně rychlá v autě a jedeme na sonnstain na první tůru. Doporučuji tento vrchol Sonnstain , kde je krásný výhled a náročnější výstup, který ale stojí za to. Nahoře se slavily 50tiny tak byla i harmonika a pivko na vrcholu, to se u nás jen tak nevidí. Pokračujeme na konečnou cestu do Hallstattu přes Bad Ischl rovnou do centra města. Parkovaní bylo velmi zábavné u fotbalového hřiště jde parkovat tak i bivakovat prostě super.

Jsme nakonec ve městě vysněným ale nějak necítím tolik očekávané nadšení. Mnoho čínských turistů na každém rohu, tak volíme trasu nad městem. Vyrážíme po Malerstrasse kolem studánky s pitnou vodou na vodopády. Cesta vede podél potoka, který se stává dravější a mohutnější. Stále do kopce přecházíme lávku a slyšíme vodopády. Největší vodopády co jsem, kdy viděl a je to neuvěřitelné.

Voda pádá ze třech míst do jedné říčky a vodní tříšť lítá vzduchem. Tohle je zážitek a pro tyhle okamžiky rád fotím. Beru Olympus pen a fotím tento jedinečný okamžik. Polarizační filtr otáčím abych se zbavil odlesků vody jen vodní tříšť zasypává kapkami optiku. Jen setřu kapky fotím, ale prohrávám bitvu s vodopádem. Být tam sám klidně čekám do večera než přestane foukat. Jen to není možné tak snižuji expozici upravuji čas a postupně se vzdaluji od vyhlídky.

Zde na mapě vidíte okruh nad městem všem doporučuji.

Pokračujeme od vodopádů stálé na horu na bod tři. Cesta se mění v jednoduchou ferratu se strmím stoupáním po lávkách a vytesanými stupni ve skále. Jdeme strmě do výšky vodopádu s krásným výhledem do krajiny. S radostí vycházíme v lese u malého potoku a neskutečné že tohle je ten sloupec vody na stěně.

Vycházíme na pěšinu a stoupáme stále nahoru do 1100m.n. na hřeben hory od kud konečně klesáme. Jen jak to tady bívá zase velmi strmě dolu k muzeu solného dolu. Začíná nám další krásná zláta hodinka a vše už je zavřeno, tak je klid. Jdeme na vyhlídku u restaurace kde je vysutá lávka nad Hallstatem.

Slunce pomalu zapadá a město už je ve stínu hor. Další zastávka na krásné fotky krajiny a města s nadhledem. Pokračujeme v klesání do města k autu, kdy po celém dni jsme ušli dvě tůry a dohromady našli 20km se stoupním 1800 m.n. Je to slušná porce zábavy hlavně pro nohy a dobrá zkouška fyzičky. Jdeme ještě od auta do města na pár dlouhých expozic města a poznat tohle město.

Hallstatt mě zaujal natolik že jsem se rozhodl napsat jen článek o něm. Tak abych na nic nezapomněl a vzpomínky v článku zachoval. Tak si určitě přečtěte jak toto alpské dobrodružství pokračovalo.

© 2017 Rošický David                     rosida@seznam.cz                                    +420 739 711 887